Galambok őrizői idézetek

Ahogy ígértem, itt a bejegyzés a szerintem figyelemfelkeltő idézetekkel:

,,A közeli mirtuszbokorra pillantottam, és láttam, hogy a galamb párja ott vár. Elgondolkodtam azon, hogy később, amikor a gerlék délre vándorolnak, az ágon ülő madár egyedül indul-e el, vagy ott marad és gyászol." (56. oldal)


,,Minden törékenynek tűnt. Ami köztünk volt, addig nőtt, míg virággá lett; tűzvirágfa vörös virágává, amely megfesti az ember ujját, és szúrós indává lesz, ha leszedjük." (61. oldal)


,,Azt, hogy gyermekeivel nem törődik, tudomást sem vesz róluk, az emberek olybá veszik, hogy a gyerekekkel van valami baj. Hogyan lehetséges, hogy egy apa megtagadja a fiait, pedig olyan szépek: hajuk aranyszín, szemük sötét, mint anyjuké? Vannak, akik súgva azt terjesztik, hogy a fiúkat valami démon szállta meg, ezért némultak el, de én tudom, hogy szavakra semmi szükség. A galambok tanítottak erre, Lehetséges szavak nélkül beszélni, tudni, mit akar, mire vágyik a másik, bár nincsen más köztünk, csak csend." (179. oldal)


,,Ha nő akár véletlenül is fegyvert érint, azt vízzel és imával is meg kell tisztítani, hogy a nő érintéséből ne maradjon rajta semmi, nehogy elvonja a harcos figyelmét, aki a fegyvert legközelebb kezébe veszi, mert a lánykéz, asszonykéz leghalványabb érintése is kéjvágyat plántálhat a férfiszívbe. Meglehet, ez éppen azt jelenti, hogy ha egy nő jól megtanul bánni a fegyverrel, kiváló harcos lesz, mert figyelme sosem kalandozik el a feladattól." (255. oldal)


,,Azt mondják, az angyalok vigasztalásul jönnek az emberhez. Milyen magányosak lehetnek világuk csendjébe zárva? Ám az ember izzik az angyal-ölelésben; teste lángol; és az ily lények kedvessége átokká válhat." (265. oldal)


,,Wynn a háta mögött vigyorgott, és én visszamosolyogtam rá, mert vannak titkok, amiknek közös tudása közelebb hozza egymáshoz az embereket, ahogy vannak olyan titkok is, amiknek ezzel éppen ellenkező hatásuk van." (341. oldal)


,,Amitől azonban egy asszony veszélyes, az nem mindig olyan látható; és gyakran az a leghalálosabb, amit az emberi szem nem képes észrevenni. Ami rejtve van, az elemésztheti az embert. A démonok sötétben jönnek, amikor az ember legkevésbé számít árulásra, amikor lehunyja szemét." (348. oldal)


,,Olvadj be a környezetedbe, tanított. Ne az legyél, aki vagy, hanem az, ami körülötted van. Kő, árnyék, egyik íjász a sok között. Az egereket azért nem látjuk, mert olyan sokáig bújnak a sötétben, hogy amikor megjelennek a szemünk előtt, árnyéknak tűnnek. Az árnyékot nem a szemmel, hanem az elmével látjuk. Így győzzük meg a körülöttünk levőket, hogy olyannak lássanak minket, amilyennek mi akarjuk mutatni magunkat." (395. oldal)


,,Szerelmesem csak idáig jött; nyilvánvalóvá tette ezzel, hogy én vagyok, aki vétkezik. Minden férfi hajlamos gonosz kísértéseknek engedni; nem lenne férfi, ha nem ébredne benne a vágynak szikrája sem. De a nő, aki hagyja, hogy ilyen megaláztatás érje, súlyosan ítéltetik, mert az ősbűnt ismétli meg azzal, hogy Éva leányaként megszegi Isten törvényét saját élvezetére. Elfogadtam ezt; már bűnös voltam, saját anyám gyilkosa; a vágy semmi sem volt ahhoz a bűnhöz képest, amit elkövettem." (55. oldal)

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés