A Pokol szolgálatában

Fülszöveg:
Mit adnál azért, hogy megmentsd a szeretteidet? 
A szabadságodat, az életedet? 
Mit tennél, ha ráébrednél, hogy mindez hiába volt? 

Beletörődnél, küzdenél?


Lilian küzdött. Mindent megtett, mégis elbukott, most pedig már sohasem szabadulhat a Pokolból. Ő az Ördög egyik bérgyilkosa. Életre szóló szerződéssel. Egy lélektolvaj, aki levadássza azokat, akik keresztbetettek Lucifernek, a lelküket pedig magával viszi. 

Az új megbízás egyértelmű, a feladat világos, ám Lil dolga korántsem olyan egyszerű, mint gondolta volna. Mert a Pokolban semmi sem az, aminek látszik. 
Lilian azt hitte, hogy fogsága évei alatt már mindent látott, átélte már a legrosszabbat, ám kénytelen rájönni, hogy érhetik még meglepetések. Lucifer nem kegyelmez, nem felejt, és nem bocsát meg, most pedig a lehető legkegyetlenebb büntetést eszelte ki. Lil-nek újra meg kell harcolnia a puszta életben maradásért. 
Közben azonban a feladatát is el kell végeznie, ami nem csak azért nehéz, mert Greg Weiss kedves, jóképű, és minden tekintetben úriember. Lil-re az ilyesmi már sok-sok éve nincs hatással. De történik valami, ami még az ő jéghideg maszkját is darabokra töri, és felszítja lelkében a lázadás szikráját. 
Szabadulni akar, bármi áron, csakhogy ebben a háborúban már nem csak az ő élete a tét. Senkiben sem bízhat, senkire se számíthat. Élete legveszélyesebb küldetésére indul, mely egyben az utolsó esély a szabadulásra. Pokoli játszma ez, ahol a szabadság nagyobb kincs, mint maga az élet.

Figyelem! A Könyv a Pokolháború trilógia első része! 

Az első találkozásunk igazából a facebookon történt, amikor is meghívtak az akkor még Pokoli szolgálat nevű (ha jól emlékszem) oldalra és ott ismertem meg Lilian történetét. Akkor még a kiadásról szép álmok szövődtek csak.
Lilian amúgy névrokonom, már csak ezért is kedvelem, hehe.
Na szóval ezen az oldalon igencsak érdekes képek voltak egy lányról, aki Lucifer szolgálatában senyved már egy jó ideje, megtetszett a regény terve és vártam hogy kiadják. (Kár hogy nem kaptam akkor könyvjelzőt, pedig én is játszottam! )

Még annyit közbeszúrok: olyan csodálatos látni a magyar írókat révbe érni vagyis ahogy egyre több ismerősöm könyve megjelenik, annyira jó érzés. ) Reményt adtok és nemcsak az írópalántáknak, hanem az útkeresőknek is: nem éri meg feladni.

A cím, a Pokoli szolgálat igazából a szerződéskötés utáni szolgálatra vonatkozik. Műfajilag a regény urban fantasy.

Mondanom sem kell, imádom ezt az alapot. Igen, ezt sokszor írtam már le itt, de vannak kifejezetten olyan alap történetek, amiknél nem baj ha olyanok mint egy fanfiction pl. Mágikus találkozás, szóval amikért teljesen odavagyok, lelkes leszek és kijelentem hogy ha törik, vagy ha szakad én akkor is elolvasom azt a regényt! Igazából ez a történet is ilyen: van egy lány, Lilian aki szerződést köt az Ördöggel a húga életéért cserébe. Közbeszúrom: első aranyszabály, mindig olvasd át mit írsz alá!

Amúgy itt Wee (bocsi hogy a molyos neved használom, így egyszerűbb kritikát fogalmazni) nagyon jól belőtte az Ördög karakterét, amiért hálás is vagyok, ez amúgy egy nagyon nehéz téma, sok-sok angyalos könyvet olvastam már és nem mindegyik kezelte helyén a bibliai vonalat. Igazából a könyvben nem jön elő ez a kérdés, mármint a hité, a jó oldalról egyetlen szereplő tűnik fel: Gabriel aki egy kicsit ellentmondásos számomra. Ám még mindig közelebb áll az írónő által teremtett angyalkép a sajátomhoz, mint a többi könyvekben szereplő kép. Kicsit fura volt számomra a gyávasága, bár érthető... emberi szemmel. És ezt nem így kéne néznie szerintem az írónőnek, amúgy az angyalképben ennyi ,,hibát" találtam.
Amúgy gratulálok hozzá, a leghűbb tollaspárna képhez Wee angyalai állnak, díjat neki! Igazából itt ilyenkor Imre Viktória Anna: Kísértés Rt-je jut eszembe, ott az angyalokkal volt a legnagyobb problémám és az isteni képpel, viszont Adornetto Lázadója máig falkaparást idéz elő nálam...

A regény hasonlít a Kísértés Rt-re és A szukkubusz dalára. Az előbbi könyvben Serene egy bérgyilkost játszik, akinek lelkéért harcba száll a két főhatalom: Isten és Lucifer. Itt, Lilian (automatikusan írnám az e betűt a névhez ) lélektolvaj vagyis bérgyilkosnak is lehet nevezni, de itt már a szukkubuszok tulajdonsága is megjelenik, viszont nem emiatt hasonlít a második megemlített könyvre hanem az eleje miatt, mindkettő hasonlóan kezdődik. Tehát ajánló következik: ha tetszett valamelyik regény a fenti kettő közül, ezt is tuti szeretni fogod! A könyvek linkjei lentebb találhatóak.

Ahogy kezembe vettem a könyvet, mea culpa hogy csak tegnapelőtt sikerült, döbbenten vettem
tudomásul hogy alig tudom letenni a könyvet. Izgalmas volt és a stílus könnyedsége miatt gyorsan lehet vele haladni. Kellemesen csalódtam!

Tetszettek még azok az apró kis magyarázatok, az ilyenek mindig feldobják a könyveket és örültem is hogy voltak, például a renegátokra vonatkozó ismeretterjesztők, ezekből kár hogy nem volt több! És itt írom le hogy mi nem tetszett...

Az a sok ismétlés, az nagyon zavart egy idő után. Lilian mindig elmondja hogy így rossz neki mert..., utána megint ugyanez és ez túl sok szerintem. Ilyenkor inkább meg kell mutatni a dolgokat, nekem mindig akkor szorul össze a szívem amikor például meghal valaki és 1. az írók úgy tudták az életét bemutatni hogy tartalmas volt hogy úgy érzetem egy ismerős halt meg (a barát szót megfontoltan használom csak) 2. vagy a körülötte állók gyásza miatt. Nem a magyarázat ad érzelmeket a könyvnek, hanem a szereplők tettei és a hozzájuk viszonyuló környezet reakciója. Itt az jól átjött hogy Lilian szereti a húgát, ott volt a gyász minden egyes mozdulatban ezzel nincs probléma. Szerintem itt a visszaemlékezés volt sok, különben semmi probléma nem lett volna vele, Wee jól ábrázol de legközelebb nem kérek ennyi ismétlést!

A másik ami nem tetszett az az hogy Lilian folyton azt mondja: nem bízok senkiben, nem bízok senkiben (szerintem ezzel mantrázik, csak piszkálódom na) és mégis megbízik sok mindenkiben. Illetve nem tudja eldönteni kiben bízzon, itt éreztem egy kis zavart az erőben, szerintem itt kéne még javítani. Direkt nem írom le, no spoiler!

Amúgy meg ez egy jó könyv volt!

A karakterek politikai játszmákba kezdtek, ami jó is de szerintem egy kicsit kevés volt vagyis kevés ehhez a szereplőszám, ez például Eta Csodaidők könyvében jó: sok szereplővel kéne, hogy hogyan támadják egymást hátba az Örökösök, na arra kíváncsi lennék. Amúgy a politika mindig nehéz téma, azt csak sok szereplővel érdemes játszani...
Lilian amúgy kedvelhető karakter, nagyon tetszett a szívóssága az, hogy nem adja fel még ha egyedül is áll a világban. Komolyan, szívderítő egy ilyen hősnőről olvasni! Gabrielről már írtam fentebb, de nekem ő is nagy kedvencem volt, alapból a kedvenc angyalom ha nem rontják el a karakterét én sem harapok!
Az Ördöggel kapcsolatban pedig le a kalappal Wee előtt, tökéletes lett.

A könyv vége kellemes függővég, szóval nem kaparom a falat a következő részért, de azért igazán jöhetne már. Viszont kérdéseim maradt, franc a spoilermentességbe! Szóval: SPOILER
Akkor most miért is lett bukott? Miért kapta meg ezt a kegyet?  Ezt egy kicsit furcsállom, de nem ítélkezem mert fogalmam sincs a válaszról.  SPOILER VÉGE

A szerkezete egyszerű, fejezetekre osztott. A stílus nagyon tetszik, gördülékeny.

Igazából volt benne romantika is, hű de még milyen romantika, vagyis csak enyhe célozgatások ami már a kategória...  Több szereplővel is összeboronáltam már gondolatban, de Wee az egészet elvágja ott ahol van. Azért kíváncsi vagyok kivel fog összejönni, ha ez a sorsa hogy bárkivel is boldog legyen... egy tiltott szerelem jól jönne, na?

Igazából ha megkérdeznék hogy mi várható még, azt mondanám hogy fogalmam sincs. Itt sem sikerült kitalálnom a nagy csavarokat, bár az is közrejátszott hogy agyhalott zombiként olvastam a regényt, sikerült kikapcsolnia aminek nagyon örülök! A második rész készül bár az írónő inkább egy másik sorozatát írja, legutóbbi értesüléseim szerint.

A második rész címe: Pokoli szökevény

Akkor értékeljünk!

Kinek ajánlom? 
Mindenkinek.

Hasonló könyvek:
Ezt csak óvatos fogyasztásra: http://moly.hu/konyvek/alexandra-adornetto-lazado

4,5/5 Mivel goodreadsen nem lehet feles pontot adni, ott négyet kapott. Ha összegezni kéne: örülök hogy Wee magyar és hogy bebizonyította (ő is) hogy a magyarok tudnak írni! Alig várom a következő részt!



Eredeti megjelenés: 2013
Eredeti cím: -
Magyar megjelenés: 2013
Kiadja: Aba kiadó
Fordította: -
Oldalszám: 320 oldal
Ár: 3490 Ft




Köszönöm, hogy elolvastad!

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés