2014: Szeptemberi zárás - a névnapi könyves beszerzések

Ez a hónap elég érdekesen alakult mind az értékelések, mind a beszerzések terén és sajnos a könyvtárba még most sem látogattam el, de feleslegesnek is tartom, hogy kihozzak még hatot, amikor itthon halmokban állnak a könyvek, tehát ez a része megint kimarad a zárásból.

Az olvasás terén kicsit lemaradtam magamhoz képest, mármint amire valójában képes lennék és ez egy kicsit tudatos is, mert jobban szeretek most már lassabban olvasni és gondolkodni a történeten, amelyre a legjobb lehetőség írásban van a jegyzeteimnek és a blognak köszönhetően.

Őket olvastam ebben a hónapban és itt vannak a hivatkozások is:

Kiera Cass: The Selection – A Párválasztó 
Jennifer McVeigh: Afrikai akác
Theresa Breslin: Remembrance
Vivien Holloway: Mesterkulcs
Emylia Hall: Nyarak könyve
Kalapos Éva: D.A.C. – A tökéletes randi
Rainbow Rowell: Eleanor és Park
Daryl Gregory: Stony Mayhall második élete
Leigh Bardugo: Shadow and Bone – Árnyék és csont 

Ebből egyébként az a jó, hogy a Remembrance pont most készül, A tökéletes randit már megírtam csak várok a tökéletes alkalomra, hogy kirakhassam. Ezen kívül kész a Dobozváros illetve a Vérzivatar értékelésem is, csak várok és várok... az elsőnél szintén alkalomra, a másodiknál pedig a fejlécképre, bár ezek már inkább októberi bejegyzések lesznek, ahogy az Árnyék és csont is az volt, de az utolsót szeptemberben akartam kirakni...

Pótolt bejegyzések:
Alex Flinn: Lindy's Diary
Rachel Hartman: Seraphina

Lógok még velük:
Sherry D. Ficklin: Queen of Someday
Lakatos István: Dobozváros
Kate Van Dyke: Vérzivatar

A többit pedig újraolvasom (Átkozott balszerencse, Csontszüret, Hollókisasszony), így most csak a mostanában olvasottjaim kerültek ide és azokkal egészen jól állok.

Most olvasom:

1 db titkos projekt, Viharpárduc, The Girl and the Clockwork Cat.



A hónap beszerzések terén egy kicsit bővebb volt mint terveztem és mint szokott lenni. Az első kép a névnapomról tanúskodik és annak környékéről. Bár a Smink nélkült azért vettem meg 350 Ft-ért, mert kávépénz, ahogy Pupilla írná és mert sosem sikerült még időre elolvasnom mikor kivettem a könyvtárból, legalább most már nem kell visszavinnem sehova. A második képen lévő könyveket pedig a család kapta én pedig orvul felhasználtam őket. Amúgy végre üres az íróasztalom! (Elnézést, kihagytam A vihartáncost, az is névnapi ajándék volt.)




Ígértem egy olyan témát is, amiben felfedem a  YA könyvekhez való hozzáállásom minden egyes piszkos részletét, ami nem is olyan foltos, mint írom, de ez így hangzott jól. Szóval én és az ifjúsági műfaj... amúgy azon belül is csak bizonyos trendekkel van nagy bajom és sajnos pár hete elkezdett furdalni a lelkiismeret, hogy akkor miért olvasom őket, ha annyira nem tetszenek már?

Ahogy eddig is sokszor írtam, én nagyon szeretem a melléksztorikat és ha van egy számomra érdekes világ, akkor engem nem érdekel, hogy a két tragikusan szerelmes szerencsétlen főhős mit csinál egymással és talán emiatt kezdek bele egy-egy regénybe. Ez valamikor jól sül el, de néha egyáltalán nem. Emellett pedig engem nem olyan nehéz meggyőzni arról, hogy egy történetet olvasnom kell, elég csak a hype vagy egy fülszöveg, így nagyon hamar landol a várólistámon egy könyv és ami ott köt ki, azt szeretem teljesíteni is. És elérkeztünk a harmadik ponthoz, a várólistámhoz. Mert abból nem akarok engedni csak nagyon kivételes esetben, ami egyrészt önellentmondás, mert tudom hogy nem lesz időm mindenre az életemben, de én szeretnék ragaszkodni egy listához és idővel erről vagy lemorzsolódnak a címek vagy elolvasom őket. Ami pedig itthon van már azoknál alap az hogy foglalkozom velük. Tehát a YA-k egyelőre maradnak, de az új címekből egyre kevesebbet fogok felrakni erre a hosszú-hosszú váróra és természetesen már lassan csak angolul... ami a negyedik ok az ifjúsági regényekre. A nyelvtanulás. Hosszú és kemény küzdelem a felsőfokú, de én hiszek abban, hogy valamikor megcsinálom... egyszer csak sikerül... Ahhoz meg sok könyv kell, na meg szó! Az ötödik ok pedig a jól bevált hagyjál-már-élni indok: azt olvasok, amit akarok és akkor amikor úgy érzem, hogy jó.

Na ezt így szépen leírtam, sikerült összeszedetten és nem kapkodva levezetni, ezért megmutatnám a következő hónap emergency listáját, amely csak a legszükségesebb regényeket tartalmazza a most olvasottak nélkül. Ez egy félig új-félig nem az lista, írtam már hogy imádok listákat gyártani? Kilenc könyv a limit.


                 


       
Az angol könyvek terén nagy áttörést jelent az új szótáram, mert végre nem őrülök meg, hogy nem értek néhány szót és mivel ez most megoldódott, könnyebben belevághatok a YA angol könyves projektembe. A Queen of Someday az orosz szavak és környezet, meg az öltözködéses szókincs ellenére is élmény volt (bár néha megcsapkodtam volna a szereplőket) így bízom abban, hogy egy másik nyelven a későbbiek során is jó élmény lesz olvasni, úgy mint most. A Remembrance egyébként elsőre nehéz volt, bár másodjára is, főleg a történelmi helyszínek, események - jó, tudom, béna vagyok na - meg a katonasághoz kapcsolódó szókincs miatt, de a végére a szótárammal belejöttem és nagyon tetszett. Ezen az arányon szeretnék javítani a most olvasott steampunk cicás könyvemmel és a listában lévő három darabbal. Természetesen ez csak tájékoztató jellegű és ha az értékelések ütemtervét tudtam tartani, akkor ez is menni fog! Bár ha azt nézem, hogy közléskényszerem van, akkor lehet, hogy nem...

Azt hiszem most ennyi, megyek értékelést írni!

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés