Vértestvérek Kiéhezettek Köztesvilág Maigret csapdát állít Közel a tűzhöz Sabriel Örökké a tiéd Szellemek a fejben Az Elveszettek Szigete Lux
Posted by : Liliane Evans kedd, június 07, 2016

- Íme, az Athenaeum Kiadó Könyvheti programja -


(Külön felhívom a figyelmet Benyák Zoli dedikálására.)

- Fumax -

I. Új Assassin’s Creed könyvsorozat indul a Fumaxnál!

Új Assassin’s Creed könyvsorozat indul Last Descendants címmel. A többszörösen díjnyertes Matthew J. Kirby írja a sorozatot, melynek első kötete már most ősszel megjelenik magyarul is a Fumaxnál!

A Last Descendants főszereplője egy csapat fiatal lesz, akik akaratukon kívül belekeverednek a templomosok és orgyilkosok évezredes háborújába. A főhős, Owen életében semmi sem a régi, amióta édesapja meghalt a börtönben. Egy olyan bűncselekmény miatt ítélték el, amit Owen szerint nem is ő követett el. Hogy ártatlanságát bizonyíthassa, hosszas küzdelem árán igénybe vesz egy Animust. Azonban a múltban többre bukkan, mint gondolná – egy ősi, hatalmas relikvia nyomára akad, amit az Éden Szigonyának neveznek. Azonnal a nyomába is ered két titkos társaság: a templomos rend és az orgyilkosok testvérisége egyaránt, és egyik csapat sem adja fel. Owennek rá kell ébrednie: csak úgy menekülhet meg, ha ő teszi rá kezét elsőként az Éden Szigonyára. Így ő és egy csapat fiatal alászáll őseik genetikai emlékezetébe és visszatérnek először az 1863-as New Yorkba, majd egészen az Azték Birodalom bukásáig és Cortés konkvisztádor inváziójáig kell leásniuk, hogy megfejtsék a titkokat. Az, amit a múltban látnak, mindent megváltoztat a jelenben… 

A regény sci-fi, történelmi regény és young adult ütős keveréke, az Assassin’s Creedtől már ismert módon létező történelmi személyekkel és eseményekkel ötvözi a cselekményt. A mellékelt kép még csak egy koncept art, nem a borító. A Last Descendants három kötetes lesz, az első angolul és magyarul is ősszel jelenik meg, a második epizód 2017 év elején várható, és a zárókötet is megjelenik még 2017-ben!

II. Decemberben érkezik az Assassin’s Creed mozifilm! A közelmúltban nem csak az Assassin’s Creed film trailere jelent meg (ami egyébként nagyon jó lett, >> ezen a linken megnézhető szinkronosan <<), hanem nem kevés információ is a készülő filmről. A Collider újságírója, Adam Chitwood még a forgatáson látogatta meg a stábot, ahol nagyon sok mindent kiderített az elég nagy titkolózás mellett készülő Assassin’s Creed moziról, tudását pedig most közkinccsé tette. Nagyon jó hírekkel szolgált a játékok és könyvek rajongóinak és az AC világát még nem ismerőknek egyaránt. Cikkéből szemezgettünk – íme 22 dolog, amit már most tudunk az AC filmről!

1. Éveken át zajlottak az előkészületek, de akkor kapott szárnyra a projekt, amikor csatlakozott Michael Fassbender és behozta a Macbeth rendezőjét, Justin Kurzelt, aki aztán Oscar-díjas hadsereggel töltötte fel a stábot (Marion Cotillard, Jeremy Irons, stb.)

2. Az operatőr a Macbeth és a True Detective első évadának operatőre, Adam Arkapaw.

3. A múltbeli rész 1491-ben, a mai Spanyolország területén játszódik.

4. Az Abstergo kutatóbázisa egy régi templomban rejtőzik.

5. Callum Lynch (Fassbender) Texasban a kivégzésére vár a film elején. Gyilkosság miatt ült a halálsoron.

6. Az Abstergonál még 30-40 másik páciens is van, azok pedig, akikkel Callum kapcsolatba lép majd közülük, mind valamelyik korábbi AC játék egyik időszakában rendelkeznek ősökkel.

7. Callum több, mint két alkalommal utazik vissza a múltba Animus segítségével.

8. Marion Cotillard Sofia Rikkent alakítja, aki az Abstergo börtönt vezeti. Célja az, hogy felfedezze az erőszak forrását, és teljesen kipusztítsa az erőszakot a társadalomból. Jeremy Irons az ő apját alakítja majd.

9. Az Abstergo bázisát ténylegesen megépítették, hogy Adam Arkapaw minél hosszabb jeleneteket vehessen fel vágások nélkül.

10. Inkvizíció. Spanyol inkvizíció. Erre senki se számított, mi?

11. A film formabontó módon kb. 65%-ban jelenkori, és 35%-ban múltbeli jelenetekből áll. Ez azt jelenti, hogy a sci-fi szálat sokkal komolyabban veszik majd, mint akár az eddigi játékokban. A múltbeli és a jelenbeli részeket a felvételek stílusa és a színvilága is megkülönbözteti majd egymástól: a múlt melegebb, barna, földes színű, míg a jelen hideg, steril színvilágot kap.

12. Máltán majdnem ezer statisztát foglalkoztattak, akiket mind el kellett látni XV. századi ruházattal.

13. Az Animus külsején változtattak, hogy interaktívabbá tegyék a színészek számára. Az új design annyira tetszett a Ubisoftnak, hogy ez az új kinézetű Animus vissza fog köszönni a jövőben készülő játékokban is!

14. A játék számos eleme megjelenik majd a filmben. Ilyen a „bleeding effect”, amikor a genetikai memória összeolvad a valósidejű világgal, valamint az Eagle Vision is komoly szerephez jut majd.

15. 3000 fegyver készült a filmhez. A legnehezebb feladat természetesen az volt, hogy a csuklóra szerelt pengék tényleg működjenek, de közben jól is mutassanak.

16. A fegyverek egyébként sok-sok poén forrása lesznek: a játékokból kivett legendás fegyverek közül nem egy jelenik majd meg a filmben. Ehhez a Ubisoft egy hatalmas kódexet készített a kellékgyártóknak. Justin Kurzel az akkor még meg sem jelent Syndicate játékból is szeretett volna egy fegyvert a filmbe betenni, amiben a Ubisoft segített is neki.

17. Az orgyilkosok jelmezei egyenként 2-3 hónapig is készültek. Minden jelmeznek nyolc változatát állították elő, és minden orgyilkoshoz egy teljes csapatnyi jelmezkészítőt foglalkoztattak.

18. Aguilar jelmeze volt a legnehezebb munka, mert nagyon fontosnak érezték, hogy jól sikerüljön, hiszen az ő megjelenése fogja befolyásolni a filmes univerzum orgyilkos-képét.

19. Fassbendert az vonzotta az Assassin’s Creedhez, hogy olyan fantasyt szeretett volna készíteni, aminek van tudományos, történelmi alapja. A templomosok és orgyilkosok harca nagyon érdekli, afféle jedik a sithek ellen motívumnak tartja.

20. A film felvételei 80 napon át készültek.

21. Nagyon igyekeztek kézzel fogható filmes trükköket alkalmazni, így például a kaszkadőröknek tényleg kellett akár harminc méter magasságból történő  leugrást is végrehajtaniuk.

22. A rendező nem akarta, hogy szuperhős filmnek érezzük az AC-t, az emberi érzetet akarta erősíteni a tényleges trükkökkel és a parkour-vonallal is.

Collider alapján







A poszter:


Mit gondolsz? Kíváncsi vagyok a véleményedre!

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © A művészet nyelve - Himitsu - Powered by Blogger - Designed by Himitsu -