Miamona kihívása


Szeretem Miamona kihívásait, bár a tavalyin nem tudtam részt venni sajnos, de idén elhatároztam, hogy mindenféleképpen elindulok rajta. Íme, az én választásaim:

1. „Össze vagyunk kötve, mint hidakkal a Pestek” - olvassunk olyan regényt, amiben akár csak egyszer is megemlítik Budapest egy utcáját, terét, épületét, tehát egy kicsivel többet, mint magát a várost. Budapest, Budapest, te csodás! :)

Segítségként Pupilla blogjáról puskáztam, mert nem volt egyből ötletem... így választottam A Rudnay-gyilkosságokat.

2. Zene nélkül mit érek én... - olvassunk olyan regényt, aminek: zene van a címében / vagy zene van a borítóján / vagy központi helyet foglal el a zene, akár csak egy újra visszatérő szám... 

Az Angel az én választottam, elvileg ebben központi szerepet kap a zene, emiatt találnak egymásra hőseink, meglátjuk, meglátjuk tényleg jó lesz-e. Mindenesetre most én ezzel nevezek.

3. Kiskarácsony, nagykarácsony - olvassunk bármilyen karácsonyi történetet, akár a nyár közepén is!

Az Oliver olvasása előtt éreztem magam kellemetlenül, hogy nem Karácsony előtt akarok karácsonyi történetet olvasni, de végül mégis belevágtam egy yolo felkiáltással. De tényleg, miért ne lehetne decemberen kívül máskor is ünnepi műveket olvasni? Btw olvastam az Olivert, úgyhogy ezt a kategóriát késznek veszem. 

4. Lelki béka...- vannak írások, amelyek átlagon felül elringatnak, kikapcsolnak, ami után úgy érezzük magunkat, mintha egy wellness hétvégéről érnék haza kisimultan, kipihenve. Próbálunk egy ilyen könyvet találni, és merüljünk el benne. Újraolvasás is ér! Ez tipikusan az a kategória, amihez olvasás után tud az ember bizonyosan párosítani egy könyvet. :) 

Uh, hát ezt a kategóriát buktam úgy érzem, mert én inkább a felkavaró, erőszakosabb regényeket szeretem. A romantikustól a falat fejelem sokszor és nem vagyok az a pihenős fajta, de hátha lesz ilyen! Most vettem észre, hogy újraolvasás is ér... ne nevessetek, de nekem ez a könyvecske (Macskák és cicák kis könyve) volt ilyen, mert cicás és mert a páromtól kaptam még az első közös évünkben. 


5. Come, fly with me... - Olvassunk egy könyvet, amiben repülnek. 

Ez is pipa, az Ostrom és viharban van olyan szerkezet, amellyel repülnek. 

6. Eat now (Pray, Love later) - Olvassunk hát legalább egy olyan regényt, amiben legalább egyszer egy igazán jóízűt esznek / főznek/ sütnek, és nekünk legalább egyszer ki kell szaladnunk a konyhába... 

Megfogadom Pupilla ajánlását, legyen az Óceán az út végén, vagy az Eat, pray, love (az ér ide?).

7. Lenn délen, meseszép éjen édes édent remélsz... - olvassunk déli regényeket, még ha nem is olyan meseszép édes édenek... 

Legyen Miamona ajánlása, a Nagyonkék!


8. A pöttyös és csíkos az igazi! - olvassunk pöttyös vagy csíkos regényt (régi, nem kmk pötty) 

A boszorkányt már egy ideje el szeretném olvasni (ez bizony csíkos, csak nem az a kiadása, ami nekem megvan).

9. Jöjj vissza hozzám! - olvassunk olyan szerzőtől, aki a szívünk csücske, és akit mégis valamiért hanyagoltunk az utóbbi időkben... 

Rowlingot már régóta nem olvastam (jó a Very Good Lives nem hiszem, hogy annyira számítana), ezért ő kerül ide, méghozzá a Kakukkszóval.

10. Mint a Vénusz és egy tányér leves... - olvassunk olyan regényt, amiben nők és férfiak vannak, és kettőjük között interakciók jönnek létre, megmutatkoznak a bolygók és levesek! 

Legyen a Büszkeség és balítélet, úgyis láttam Karácsonykor a filmet (huszadjára kb) és szeretném újraolvasni, ez most így egy jó alkalom lesz, de lehet, hogy az Értelem és érzelem lesz a befutó.

+1. Játszd le nekem a Mistyt - olvassunk el legalább egy misztikus regényt, amitől kicsit vagy nagyon megfagy az ereinkben a vér, és kétszer is magunk mögé vagy az ágy alá nézünk... 

Legyen az AZ, Kingtől, azt hiszem ennél misztikusabb már nem is kellhet.

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés