4

A gyöngyháború

Néztem a goodreads-en a kategóriáit és megdöbbentem mennyi műfajhoz sorolták be (kicsit hiányos a tudásom ilyen téren ezek szerint). Pl. young adult science fiction. Ezáltal új címkék is megjelennek majd oldalt.

Szóval tetszett a regény, csak vannak bizonyos kisebb részek, amik miatt nem adhatok teljes pontszámot.

Fülszöveg:
,,A felperzselt Föld utolsó reménységét a gyöngyök jelentik: apró, rejtélyes rögök a világűrből, amelyek egész városokat képesek ellátni energiával. Az értük folyó harc résztvevői az Éghajó Közösség – politikai disszidensek, akik hatalmas hajókon élnek a sztratoszférában – és az Egyesült Párt által vezetett korrupt felszíni kormány. Jesse Fisher, az Éghajó Akadémia legkevésbé ígéretes tanonca és Cassius Stevenson, egy fiatal felszíni ügynök útjai keresztezik egymást, amikor mindketten tiltott területre tévednek a gyöngyök utáni hajszában. Véletlen találkozásuk váratlan reakciót indít be bennük, és mindkét fiút elképesztő és veszélyes képességekkel ruház fel. Miközben a szemben álló hatalmak bármit megtennének, 
hogy kihasználják ezeket az új erőket, Jesse és Cassius, mint üldözött és üldöző, az egykori Seattle romjaihoz tart, hogy megtudják az igazságot újonnan szerzett erejükről, múltjukról és a gyöngyök megdöbbentő titkáról."


Bevallom, kissé furcsa volt olvasni a regényt a <Harmónia/> után, nem szoktam hozzá hogy egy műfajból (gondolok itt a sci-fi, disztópia vonalra) egymás után több könyvet olvasok (muszáj lesz, mert a következő regény a Partials lesz) szóval nehezen rázódtam bele a könyvbe. Kissé furcsa volt a regény, a Harmónia lassan hömpölygő cselekményessége után egy in medias res kezdet váratlan volt.


Itt a molyon találkoztam először a regénnyel és nagyon szerettem volna olvasni. Ezután kaptam recenziós példányt, aminek nagyon örülök.

Szóval akkor kezdem stílusosan a kezdettel. In medias res, mint már fentebb említettem, vagyis egyből bele a lecsóba, egyből egy éghajós és felszíni (Egyesült Párti ha úgy tetszik) konfliktusba csöppenünk, név szerint Jesse és Cassius közös szereplésébe. (Most hangsúlyozom ez nem rossz hogy ilyen a kezdés, csak nehéz volt átállni egyik regényről a másikra, szóval ez nem hiba, ezt nem annak veszem.)
Ebben a részben (Jesse szemszöge) még kapunk egy minimális politikai vázolást, ahol az Egyesült Párt a Törvényszékkel versenyez, ki kap el több gyöngyöt a fennmaradás érdekében.
Tehát egy kicsit tömény.

Ez a töménység aztán az egész regényre jellemző lesz, aki szereti az akciódús történeteket, annak mindenféleképpen ajánlom! Szóval ezzel nincs gond, a regény olvastatja magát. Úgy éreztem viszont kicsit sok is ez a lendület, lassabban is haladhattunk volna.

Ami nagyon, nagyon és nagyon tetszett az a világkidolgozás. Nick James nagyon szépen oldotta meg, hogy cseppet sem lassultak az események, mégis ilyen szintű kidolgozást kaptunk. Hogy ne csak a levegőbe beszéljek írjak, a háttérről is írok pár sort:
Tehát a történet Jesse és Cassius történetével kezdődik, de mégis a kezdet a Skarlát-bombázás. Itt pusztult el a világ nagy része és csak a Kiválasztott városok (aki tudta fizetni az adót) kaphattak az égből aláhulló gyöngyök energiáiból. Az Egyesült párt hatalomra került és vele szemben, a Törvényszék az ,,égre" menekült, hogy vetélytársa legyen. Köztük dűl a ,,hidegháború" a gyöngyökért.
Tetszett még a gyöngyökhöz fűződő magyarázat (még a világkidolgozás részhez kapcsolódva).

,,– Nem voltam érzelgős. Ugyanúgy meg akartam nyerni azt a hülye játékot, mint bárki más. 
– Igen? Én meg egy repülő kutyát akarok, ami visszafelé elugatja az ábécét. Vannak dolgok, amelyek nem válnak valóra öcsi."

A szóhasználat nekem tetszett, ifjúsági könyvhöz tökéletes. Nem tudom, nem voltam olyan hangulatban most, de tetszettek a cinikus mondatok (még idézetként hozok párat). Szóval ez is plusz pont a könyvnek.

Itt a karaktereknél elérkeztünk egy olyan ponthoz, amit nem tartok a legjobb megoldásnak és az maga Jesse alakja. Jobban el tudtam volna képzelni lányként, mint fiúként, szegény olyan szerencsétlen volt. Egyszerűen zavart az állandó botladozása, a felszínen is csak egy-két jó megmozdulása volt, különben eltolt mindent. Szerintem jobb lett volna, ha lányként ábrázolja az író és akkor esetleg a romantikát is behozhatta volna. Jajj, egy tiltott szerelem Cassisussal... vagy csak én vagyok ilyen Rómeó és Júlia történet központú?

*SPOILER*
Az a baj, hogy a botladozásaira a végső megoldás sem hoz választ, mert akkor Cassiusnak is olyannak kéne lennie, nem? 
*SPOILER VÉGE*

A romantika szál egy picit felesleges volt, aranyos volt az az egy darab jelenet, de annyira nem jött át az érzelem. Nem kezdtem el (edzőteremben olvastam) ugrálni, hogy éljen összejöttek, hanem semlegesen továbblapoztam. Az író erre kicsit jobban ráfókuszálhatott volna. Plusz látom én, hogy próbálkozott egy szerelmi háromszöggel, csak sajnos elég gyatra lett. Vagy a szerkesztő töröltette, mert itt nagy hiányérzetem van.
Lehet hogy jobban ment volna az a fajta tiltott szerelem, mint ez a három éve tartó.
Az elkövetkezőekben még Cassisus és valaki másnak a szerelmére vagyok kíváncsi. Jajj remélem lesz ilyen!

,,Cassius most először néz Evára. - Biztosan te vagy a harmadik muskétás, mi? Sajnálom, hogy a csapattársaid cserbenhagytak, szépségem.
- Ha még egyszer szépségemnek szólítasz, letépem az arcod.
Ez Eva. Lehengerlően elbájoló."

A többi szereplő szempontjából (szóval Jesse-n kívül) Cassius alakja vitte a pálmát. Szerencsére nem fordult ki önmagából, megmaradt hűnek a teremtett karakteréhez (volt már rá példa, hogy valaki kiesett a rá osztott szerepből... khm Káprázat khm...).
Eva erős karakter, nagyon tetszett a cinizmusa bár keveset szerepelt most, azért remélem a következő részben többet fog.
Averyt megkedveltem és sajnálom ami vele történt, de kedvencem nem lett.

Kicsit kiszámítható volt a történet, bár meglepetést is tartalmazott. A három (szerintem ennyi volt) fő dolog közül kettőt simán kitaláltam, a harmadik pedig azért meglepett. Mostanában kevés könyv tud meglepni, szóval gratulálok a szerzőnek!

A szerkesztésre jellemző a két szempont, tehát Jesse és Cassius nézőpontja. Nem mindig felváltva, de elég sokszor jöttek egymás után. Jó volt ez, szeretem az ilyen történeteket.

Külföldi borító
A kötet lezárása jóra sikeredett, több kérdés is nyitott maradt. Felcsigázta az érdeklődésem a folytatásra, ami elvileg 2013. márciusában júniusában fog megjelenni magyarul.

Remélem a második részben már a világ többi részéről is lesz szó. Igaz, hogy a kötetben más kontinensekről is olvashattunk, de nagyon minimális mértékben. Kíváncsi vagyok, ott milyen a helyzet. Az Egyesült Párt világméretű szervezet vagy csak helyi, amerikai szinten mozog? Azt tudom, hogy Szibéria nagy hangsúlyt fog kapni és remélem, hogy a következő rész legalább annyira kidolgozott lesz mint ez. Amúgy angolul elvileg 2012. szeptember 8-án jelent meg (goodreads szerint).

A borító szempontjából a magyar jobban tetszik, mint a külföldi. A kötet állapota egész jó, bár puha és azokra nagyon kell vigyázni.

,, Pánikba esve tapogatózom a szobában egy gomb után. Bármilyen gomb után. Még néhány perc, és megőrülök. A szűk helyek önmagukban is elég rosszak. A sötét, szűk helyek pedig egyenesen pokoliak.
 Hősies küzdelmem során, hogy rátaláljak a villanykapcsolóra, megbotlom valamiben - talán egy seprűben - és fájdalmas puffanással elterülök a földön. Avery abbahagyja a nevetést, átmászik rajtam, és felkattintja az ajtó melletti kapcsolót. Fluoreszkáló fény villan fel a fejünk fölött, szépen megvilágítja, amint én éppen bemutatom, hogy néz ki egy tócsa."

Kedvenc szereplő: Cassius
Nem kedvelt szereplő: egy picit Jesse, mert olyan szerencsétlen

,,A föld lapos volt és élettelen, már a kígyóktól eltekintve. Már eddig is belefutott kettőbe, és bár nem nagyon vettek róla tudomást, Cassius azért óvatos maradt. Nem szerette a kígyókat, különösen nem azokat, amelyek nem valamelyik Kiválasztott Város állatkertjében tanyáztak."

Kedvenc rész: Cassius és Jesse közös részei
Nem kedvelt: -

Összesítés:
4/5 pont
Szóval egész jó kis történet, néhány kisebb hibával. De hát melyik könyvben nincsenek?
Lehet rosszkor olvastam, ha újra előveszem (egy kicsit később) akkor is fogok írni egy új bejegyzést és meglátjuk mennyire látom másként a dolgokat.



Eredeti cím: The Pearl Wars
Eredeti megjelenés: 2011

Magyar megjelenés: 2012
Kiadja: Főnix Könyvműhely
Fordította: Hudácskó Brigitta
Oldalszám: 264 oldal




Köszönöm, hogy elolvastad!

Lesd meg őket is!

4 megjegyzés

  1. Szia!

    Nagyon tetszik az oldalad, jó és hasznos amit csinálsz!
    Igazság szerint a minap fedeztem fel, ezzel a könyvvel együtt és mit ad isten, ma pont szembefutottam vele az újságárusnál.
    Hogy lehet, hogy 300 forintért vesztegetik az inmedio-ban kelet-magyarországon?
    Én csak örülök ennek, mert a leírásod alapján kedvet kaptam az elolvasásához, de azért mégis.. :)
    Amúgy tetszik a template is, amit használsz a blogon.. hajráf, csak így tovább!
    Minden jót

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen! :))
      Igazából fogalmam sincs, szerintem nem fogytak rendesen pedig megérdemelnék a rivaldafényt. :(

      Törlés
    2. Mondjuk nézegettem az Ad Astra egyéb könyveit is, ha már felhívtad rá a figyelmet..
      És tiszta vicc, hogy könyv formátumban (akciósan) olcsóbb megvenni egy-két könyvet, mint e-könyv változatban (azt hiszem a bookandwalk hozzájuk tartozik), blah
      A könyvbe beleolvasva, ez tényleg young adult hehe, a nyelvezete, hangulata, stb., de azért kiváncsi vagyok a történetre. 300 forintért :(
      Minden jót!

      Törlés
    3. Hát igen, a Főnix gyermek és ifjúsági irodalom párti, A gyöngyháború sem kivétel. :)

      Az As Astra könyvei már felnőtteknek szólnak inkább, érdemes megpróbálkozni velük főleg ha nem kedveled annyira az ifjúsági sci-fiket. :)

      Az ebookos árakat én nem is nézegetem, meg még mindig jobban szeretem a papírkönyveket.

      Neked is! :)

      Törlés