Rovat | Májusi zárás (2020) + Wrap Up


Kezdek újra visszarázódni a hétköznapi dolgokba... nagyon kivett engem a legutoljára készített projekt (le is leplezem mi az: egy komplett Java nyelven írt Maven program) a hétköznapokból és bár sokszor nehéz volt, vagy még annál is nehezebb megalkotni, sikerült és jó érzés, hogy így ezzel a félévem legfontosabb tárgya kész. Tudom, hogy ez most úgy kb senkit sem érdekel csak engem, de pont emiatt hagyom itt ezt a mondatot, hogy később láthassam és ez megmaradjon nekem. Igazából ennyi történt, most kb próbálok visszarázódni az elmélet anyagába.

Ó és még történt valami! A blogommal kapcsolatban is döntöttem hallgatva a tanácsokra: nem írok mindenről, amiről olvasok. Ezzel szembemegyek az újévi fogadalmammal, ami igazából nem baj, mert egyszerűen nincs kapacitásom rá, vagy nem érzem azt, hogy tudnék hosszabb bejegyzést írni egy-egy címről, inkább megpróbálom bevezetni a wrap up posztokat. Azt hiszem most kicsit több időm lesz, valameddig működni is fog a rendszer.  

- Vettem, kaptam -

Emma Cline: A lányok 
Radclyffe Hall: A magány kútja 
Scott Bergstrom: Kegyetlenség 
Joanne Ramos: A Farm 
Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája 
Sara Collins: Frannie Langton vallomásai 
Bosnyák Viktória: Tündérboszorkány
Boris Vian: Tajtékos napok
David Sax: Az analóg bosszúja


  

 

A Poket, az újranyitás és az akciók jegyében telt a hónap. A raktárvásáros kicsapongásom után nem vágytam sok könyvre, így csak a legégetőbbeket vettem meg, plusz inkább a FairyLoot felé fordultam, meg várom még a LoL-os kötetet, remélem rendben ideér! Igen, megérkezett!

Májusban olvastam -

Beth Kempton: Wabi Sabi 2020. április 24., 08:23 → 2020. május 11., 10:02
Elizabeth Lim: Fénytörések 2020. május 11., 10:02 → 2020. május 15., 17:06
A mitológia nagykönyve 2020. április 14., 09:39 → 2020. május 30., 22:30

Amikor először megfogalmazódott bennem az, hogy nem fogok tudni mindenről írni a blogon, akkor ezt a könyvet olvastam és továbbra is ez az érzésem, mert azt hiszem, hogy erről a kategóriáról, vagyis az önsegítő könyvekről, már mindent leírtam, amit lehet az Örökölt sorsnál még akkor is, ha az különleges élmény és nagyon jó olvasni és a kategóriájának a királynője. A Wabi Sabi sem rossz, sőt talán a Top 5-ben lenne, ha rangsorolnom kéne, mert éreztem rajta, hogy a szerző örömmel és hozzáértéssel nyújt a témához (ellentétben a Lagommal) csak egy baj van vele. Illetve nem is vele, hanem a körülményekkel: már fogalmam sincs miről olvastam. Illetve ugyanazok a mondatok hangzanak el benne, mint a kategória többi művében és bár én szeretem az ismétléseket és ebben kell is, de így meg mit tudok még írni, amit máshol nem írtam le, vagy mondtam el? Plusz a rosszkor rossz helyen olvasás tipikus esete állt fent nálam: nem tudtam figyelni a mondatokra. Úgyhogy elengedtem, nem húzom le a könyvet csak ezért, mert nem érdemli meg.

A következő könyvnél fáj a szívem, mert imádom a mitológia témáját és az olvasás nem kezdődött rosszul, hiszen kijelentettem, hogy nekem ez a mű kell. Aztán ahogy haladtam, görbült le a szám, hogy végül azt mondjam, hogy köszi, egy ideig nem kell mítosz, egy darab sem. Nem a könyv hibája, de a sok erőszakolás, meg perverz történet meg tudja ülni bárki gyomrát, aki ilyenek olvasására adja a fejét. Nem tudom, hogy lehet, hogy ez az oldala a történeteknek elkerült idáig, pedig ez történt és erre a tévedésemre ez a szép kötet hívta fel a figyelmem. Egyébként több terület (kontinens akár) történeteire kitér és egy igényes gyűjtemény, amiben sok ismert és ismeretlen mítosz előkerül, többnyire a teremtésre koncentrálva és a főbb alakokra. Nem igazán tudok kiemelni kedvencet, kezdetben szerettem, utána pedig elvoltam a történetekkel. Ha olvassátok, akkor lassan tegyétek, csak azt tudom ajánlani.

A Fénytörések egy fájó pont nekem, mert szeretni akartam, de nagyon nem tudtam. Voltak jó részei, de számomra két sarkalatos vonása kinyírta az élményt. Ennél szebben nem tudom írni és sajnálom azt, hogy engem nem tudott elvarázsolni. A folytatásokat is előveszem majd egyszer, de már csak könyvtárból és nem biztos, hogy írok róluk bővebben.

>> Posztom róla. <<
Tehát a lényeg: keveset olvastam és azok sem nyújtottak tökéletes élményt.

- Júniusi Várólista -

      

A hónapban őket tervezem olvasni. Nem tudom mennyire lesz időm rájuk, de igyekszem.

Köszönöm, hogy elolvastad!

A többiek zárása:

Lesd meg őket is!

2 megjegyzés

  1. Szuper könyveket szereztél be, többet én is nemrég olvastam :))
    A blogon szerintem se állítsd magad elé célnak, hogy mindenről írsz!
    Uhh Agathe és Ha a macskák... - at szerettem, kíváncsi vagyok hogy fog neked tetszeni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi, eltűntem, eddig vizsgáztam, most kerülök majd elő lassanként. :D

      Köszi a kommentet! :D Egyébként jelentős mértékben hozzájárulsz a várólistám bővüléséhez, általában nálad sok érdekes címet látok.

      Köszi. ^^

      Igen, jó tanácsot adtál. :D Kicsit felszabadultabbnak érzem magam így, hogy csak wrap up lesz.

      Törlés