Extra #5 - interjú, HP Challenge, olvasás

Az Extra rovat mostantól ilyen formában fog megjelenni, maximum havi egyszer, egy posztban több érdekességet is mutatva:

Mivel megint nem igazán tudok gép előtt lenni és még nem szerkesztettem meg a A barackfa titka értékelésem, ezért megmutatom az Álomgyár Kiadóval készült interjút, amely a nőkorszak.hu oldalon jelent meg.


Részlet:

,,Kétféle magánkiadás van. Vannak magánkiadók akik ingyen, vagy néhány ezer forintért ígérnek „kiadást”. Mi ezt inkább “magángyártásnak” nevezzük, mert ilyen alacsony díjért nehezen elképzelhető, hogy profi szerkesztők, korrektorok vagy tördelők dolgoznának a könyvön. Ezen kívül léteznek magánkiadók vagy könyvkiadók, ahol a jelentkezők könyvei ugyanazokon a fázisokon esnek át, mint a hagyományos kiadók könyvei, csak a finanszírozó, ebben a modellben, maga a szerző. Természetesen, ebben az esetben is szigorú elbírálás alá esik a kézirat és csak a legjobbak kapják meg a lehetőséget a megjelenésre."




Néha nem igazán lehet eldönteni, hogy mit kapjunk le a polcról vagy éppen nem találunk megfelelő könyvet, mert az olvasó kifacsarva érzi magát egy jó regény után és általában ilyenkor kezdődnek el az olvasási válságok. Pont az ilyen esetekre jött létre az alábbi oldal, ahol csak begépeljük a legutóbbi kedvencünket, majd az adatbázis több könyvcímet is ajánl, amelyek hasonlítanak a beírt műre és nekünk már csak választani kell.
Hátránya, hogy teljesen angol nyelvű, tehát a goodreads felhasználók lesznek előnyben.




A következő kép egy nagyon hatásos edzésterv a Harry Pottert eredeti nyelven olvasóknak, legalábbis hatékonynak tűnik. A lényeg az, hogy a megadott feladatokat kell megcsinálni annyiszor, ahányszor az adott kifejezés elhangzik. Ötletes!

Forrás: moly.hu


Az utolsó érdekesség pedig a kihívásmániám kerül ide, mert nagyon szeretem az egyedi feladatokat és Miamonáéra ez jellemző. Bár én elfelejtettem listát készíteni (Szégyen és gyalázat!), de mindenféleképpen szeretnék egy újabbat létrehozni, ez a kihívás pedig nagyon is érdekel.



Lesd meg őket is!

6 megjegyzés

  1. De jó! A HP workout nagyon vicces! :)
    Miamona kihívásán én is részt veszek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még nem csináltam meg rendesen a listát a kihívásra, mindig elfelejtem. :D

      El fogom kezdeni majd egyszer a workoutot, csak erőt kell hozzá gyűjtenem. Nekem is nagyon tetszik. :))

      Törlés
  2. A HP-s edzésterv tényleg jó. :)
    Az az ajánlgatós oldal is jónak tűnik, majd kipróbálom (kíváncsi vagyok, a Nyugalom tengerére mit ad ki).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én próbálgattam, de ha regisztrálsz, akkor felviheted az összes kedvenced és sztem pontosabb is lesz. A Nyugalom tengerét passzolom, én a Tündöklő lányokkal és a Harry Potterrel próbálkoztam. (A Shining Girlsnél kíváncsi voltam a találatokra. :)

      Törlés
    2. Már kipróbáltam, de a legtöbb találat nem érdekel. :D
      Azokra mit adott ki? :)
      Lehet, hogy majd regisztrálok.

      Törlés
    3. A Shiningre nem tudom már, lehet hogy csak egy találat volt. A HP-re több is, pl A villámtolvaj.

      Törlés