Könyves félévzárási pánik book tag | Zárás és Book a Sloth vélemény | Várólistám képekben #27


Köszönöm az említést Abstractelf bloggerinának, aki ilyen válaszokat adott a féléves zárásakor:

1. A legjobb 2018-as olvasmányod!

Ide csakis az Ostrom és vihar jöhet, mert nem elég, hogy kijavította az első rész miatti haragom, hanem még arra is rávett, hogy megvegyem a trilógiát eredetiben és érdekeljenek Bardugo további művei. 

2. Legjobb folytatás, amit 2018-ban olvastál!

A fenti válasz jöhet, de mivel változatosabban szeretnék válaszolni, ezért a A harcost választom. Szeretem az erős női karaktereket és Tüske az elszántsága, na meg a küzdelmei miatt (és még emlékszem a könyvre!) elérte, hogy kedveljem őt és a Szilánkos-tenger második részét.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél!

A legjobban most az Anna éppen hazudik birizgálja a fantáziám, a Misty / a RAVASZ befejezése után valamikor elő is veszem.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.

Először azt írtam, hogy nincsenek vágyaim, mert nem figyelem annyira nagyon előre a megjelenéseket, de ez nem igaz, hiszen egy vágyam mindenféleképpen akad:

A Miheztartási kézikönyv.


5. Legnagyobb csalódás.

A Parázs, azt nagyon utáltam.

6. Legnagyobb meglepetés.

Szintén az Ostrom és vihar, de a Summa summarum tetszett még nagyon. Hihetetlen, hogy lehet egy a protokollról szóló könyv ennyire szórakoztató, de az volt! Mondjuk Görög Ibolyának van egy erős stílusa, az is közrejátszhatott.

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).

E. K. Johnston az Ezer éjszakával, aki egy hangulatos YA-t hozott össze, sivatagi témával és nincs benne szerelmi szál! Bírtam a főszereplőt, meg a mágiarendszert és meglepődtem, hogy mennyire tudom még az ifjúsági műfaj egy-egy példányát szeretni.

8. Legújabb könyves szerelem.

Nincs. Nem is igazán tartom valósnak / életképesnek ezt a kategóriát. #nooffense

9. Legújabb kedvenc karakter.

Scar, mivel az egyik mostanában olvasott művem az Esővágy volt és megjött a kedvem az azonos című regényhez is.


10. Egy könyv, amin sírtál.

Nem volt. Ha azt nem számítjuk, hogy a fejem belevertem a falba a Parázs miatt és megkönnyeztem. Na jó csak vicceltem. Az Arctalan szerelem közben elmorzsoltam egy-két könnycseppet, de pszt, ez maradjon köztünk. 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett.

A Macskapásztor, imádnivaló könyvecske és a vizsgáim előtt azt olvasgattam.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.

Nem nézek sok filmet, jobban kiakasztanak a logikátlanságukkal (ha van bennük olyan), mint a könyvek.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.

Ostrom és vihar, Hazugságok fája (ez még nem került ki) és az Esővágy, ezeket könnyebben is írtam meg, mint a többit.


14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).

Hát ebből rengeteg van (sokat vettem), talán a Harry Potter and the Philiospher's Stone a legszebb idén (bár a borító, nem a védőpapír, hanem az alatt, nem tetszik), de szépséges még Az essexi kígyóm is.


15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

*felcsapja a molyon a már elalvult várólistáját és így szól: "Na kezdjük!"*

Egyébként őket:



- Vettem, kaptam -


Mentségemre legyen szólva, a Behemót és az Oszama olcsó volt! Na de a lényeg, hogy túlköltekeztem és mindegy, mert úgyis szűk hónapok jönnek majd... vagymi. Az Álomcsapda A vak bérgyilkos regénnyel jött velem a Libri akciójával (az a másfeles), nyaralásról jött velem az Írisz és a tintapillangó, az Anna éppen hazudik, a Pengeélen és a Lady Jane - valami könnyedet akartam. Akad még három könyv spontán vásárlás a Libriből (a hónap elejéről). Hamarosan olvasom őket és behoztam egy saját új kihívást: csak akkor vehetek új könyvet, ha elolvastam a sajátjaim közül tízet... hát hajrá nekem! Ezt azóta sikerült betartani!

- Júliusban olvastam -

Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan2018. június 16., 16:21 → 2018. július 1., 15:00>
Sabaa Tahir: Szunnyadó parázs2018. február 18., 11:07 → 2018. július 3., 12:07>
Minecraft: Kezdők kézikönyve2018. július 7., 00:34 → 2018. július 7., 16:47>
Jodi Picoult: Ítélet2018. július 5., 12:00 → 2018. július 8., 20:01>
Minecraft: Az építés kézikönyve2018. július 8., 15:30 → 2018. július 9., 09:01>
Minecraft: Vöröskő kézikönyv2018. július 10., 11:35 → 2018. július 11., 13:38>
Amy Plum: Álomcsapda2018. július 9., 20:18 → 2018. július 13., 00:33>
Minecraft: A harc kézikönyve2018. július 13., 00:36 → 2018. július 13., 09:54>
Fehér Krisztián: Kezdő hackerek kézikönyve2018. július 13., 15:52 → 2018. július 15., 12:13>
On Sai: Esővágy2018. július 18., 07:11 → 2018. július 23., 12:10>
Amy Harmon: Arctalan szerelem2018. július 26., 11:47 → 2018. július 30., 19:23
Egész szép mennyiséget sikerült elolvasnom, bár olyan letargiahullámban voltam, hogy csodálkozom rajta. A Szunnyadó parázzsal ezért szenvedtem február óta és úgy voltam vele, hogy mindjárt lejár a kölcsönzés, ezért inkább visszaviszem és nem szenvedek tovább vele. Az MC könyvek kellettek az ötleteimhez és kicsit csalódottan tettem le a köteteket, de erről is írok majd egy összefoglaló posztot.

- Júliusi értékeléseim, rovataim -

Egész aktív voltam a hónapban annak ellenére, hogy a vizsgaidőszak után kb hetekig motivációvesztetten ténferegtem és nem volt kedvem semmihez. Úgyhogy ahhoz képest... tehát júliusban kezdtem egy Megjelenésfigyelővel, majd folytattam egy Book haullal és elámultam milyen sok könyvet szereztem be a Könyvhéten. A hónap végén hoztam az augusztusi figyelőt na meg egy RAVASZ kihívásos posztot és a kihívás ötletét Rétánál találtam.

Három értékelős bejegyzés került ki, két fejléccel:



Illetve egy Értékeléscsokor, aminek keretében írtam A vendégről, a Breaking Newsról, A maffia ágyábanról és Az iszlám és kereszténységről is.

- Könyvtárból érkeztek -


Visszavittem pár könyvet, helyettük jött ez a négyes utoljára (az Illangók borítója nem szép, de ha nem tudtam volna meg, hogy tündéres, eszemben sem lenne elolvasni, csak írom).

Viszont előtte volt még egy nagyobb frissítésem:



- Várható Értékelések -

Párat már megírtam szokás szerint, csak lassan kerülnek ki, de nem mutatnék borítókat, mert annyira random, hogy melyiket veszem elő és írom meg.

- Augusztusi Várólista -


Most csak ez a regény, már elkezdtem tanulni és inkább az értékelésekre fekszem rá, úgyhogy jó ha ezt az egyet elolvasom. (Esetleg a RAVASZ könyveit még.) Elolvastam, így választok még egyet:


- Book a Sloth doboz -

(Katt rá az eredeti méretért.)

Szerettem volna írni róla, bár már a június régen elmúlt... és bár a dobozomhoz június elején jutottam, július második hetéig kb pihentettem, mert vizsgáztam keményen, azóta meg egyszerűen nem volt kedvem regélni egyet külön posztban, de mégis megmutatom, hogy mim van és hogy miért nem tetszik:

* az Undertale játékkal nem-kompatibilis bögre: az ilyen hőre változó bögre jó lehet, ha ötletesen oldják meg a mintáját, nos itt nem ez a helyzet. Van már ilyen típusú, sokkal kreatívabb bögrém, ezért nem igazán lepett meg, hogy efajta is létezik, sőt szomorúnak találom, hogy ilyen téglalap alapú mintát kapott, illetve, hogy kifehéredik a bögre alapja, viszont a füle nem és emiatt gagyin néz ki. Talán lehetett volna olyan, hogy más színű lesz a felirat, vagy ilyesmi, az meg hogy 0-24 fekete bögrém van, hát... szintén nem igazán vág földhöz. 
* könyves szatyor: fogjuk rá, a mintája szép, meglátjuk meddig marad rajta;
* gyertya: * sóhaj * három kérésem volt, hogy mi ne legyen a dobozban, mert milliószámra van belőle otthon lassan: bögre, fürdősó, gyertya... hát háromból kettő talált süllyedt és a baj az, hogy szerintem nem jó illatú ez a Sunais kiadás. Az alapötlet tetszik, még a nekem osztott kaszt is jó, de az illat... 
* tea: kifejezetten finom, bár először ennek sem örültem a nyár elején(!), télen szoktam teázni.
* a könyv: mondjuk erről tudtam, ez semleges volt.
* írónő üzenete: általános írás, általános gondolatokkal.
* könyvjelző: a kiadók ingyen adnak könyvjelzőket, ezért itt sem tudom elfogadni teljes értékű elemnek, de a vers tetszik rajta.

Szóval nekem nem tetszett ez a doboz, nagyon nem! Nézzétek meg a májusit, a júniusit (azt simán elfogadtam volna), de ahogy kinyitottam a Fumaxosat úgy éreztem, hogy ezt már láttam egy csomószor, semmi új cucc nincs benne, ami ne lett volna már másik dobozban, továbbá nem éreztem rajta az egyediséget és úgy gondolom, hogy a bögrét szánták a nagy durranásnak, de aki már találkozott ilyennel, vagy esetleg kreatívabb, jobb mintájú van neki - ahogy nálam történt - nem fogja földhöz vágni őt a doboz, sem a tartalma. Úgyhogy ez gyenge volt és talán jobban jártam volna, ha a júniusi YA dobozt rendelem.

Többiek zárása:



A lényeg, hogy újraalkotom a várólistám a blogon, ami a molyon már hatalmas méreteket öltött és ezért kezelhetetlen, itt pedig egész jól elvagyok vele. 

Régóta nem hoztam új részt, ezért gondoltam, hogy most legyen hosszabb a lista, kissé hozzányúltam a régi gyűjtésemhez na meg látszódik, hogy On Sai maratont fogok tartani rövidesen...













Lesd meg őket is!

0 megjegyzés