Idézetek igézete #3

Azt hittem, hogy a mai nap nem tudok Nektek semmilyen idézetet sem bemutatni, de szerencsére az Én és az iszlám c. kötet megmentett. Tegnap, illetve ma éjfél után, elolvastam a Mesés ruhák kalandjait (Értékelés hamarosan!) és egész nap nem jutott idő a köteteimre. Most pedig végre leülhettem és előkaphattam az ismert blogger könyvét és szinte azonnal szembe is jött velem egy érdekes idézet az iszlám világról, így megmenekült a mai rovatom is:


Forrás

,,Később ‒ sok évvel később ‒ végül jobban megértettem egy részét annak, ami abban az emlékezetes jelenetben történt.

Általánosan szólva, az iszlám hagyományok szerint egy férfi háromszor válhat el a feleségétől, ami után rendkívül nehézzé ‒ sőt valójában lehetetlenné ‒ válik újra férjhez adni. Ha egy házasság bajba jut, de van esély a kibékülésre, a férj válási nyilatkozatot tesz:

‒ Elváltál ‒ mondja ilyenkor a feleségének, s ha ezt csak egyszer mondja ki, ezzel nyitva hagyja a lehetőséget, hogy meggondolja magát. De még ha dühében és kiábrándultságában kétszer mondja is ugyanezt, még akkor sem veszett el a remény.
Csak a mélyen bajba jutott, helyrehozhatatlan házasságok végződnek „háromszor kinyilatkoztatott válással”, gombafelhőszerű szívfájdalommal és dühkitöréssel, mint amilyent az az egyiptomi tévésorozat bemutatott."

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés