Benina: Rekviem a szivárványodért


Sorozat: Tükör 1.

,,...én is éppen ilyen kapcsolatot akarok majd egy nap a férjemmel. Olyat, ami nem vádaskodásból és veszekedésből merít erőt, hanem az egymás iránti végtelen szerelemből."
Benina a hazai paranormális románc illetve a Young Adult irodalom egyik alakja és egy komplett sorozat na meg egy eddig egyrészes széria alkotója ha a mostani művét nem nézzük. Foglalkozott már boszorkányokkal a Bíborhajúban, ősi magyarokkal a Megsebzett szabadságban és most az egyéb - direkt nem írom le mely - lények kerülnek elő a Rekviem a szivárványodért című kötetben. Az első műveihez még nem volt szerencsém, de anno nagyon tetszett a szerző ősmagyarokról szóló műve, így gondoltam, hogy egy próbát teszek a Tükör sorozat első részével, vagyis a szerző legújabb könyvével.
,,A nővére által Zorka hozzám is tartozott, én is felelősnek éreztem magam érte."


   



A regény több szálon mutatja meg az általában izgalmas kötet cselekményét, de nagyon nehéz dolgom van, mert nem egyszerű összeszedni hogy miről szól a Rekviem. Nem a könyv bonyolultságával van probléma, hanem azzal, hogy a sok nézőpont miatt - illetve a rövidség is közrejátszik ebben - szétaprózódik a sztori mert mást jelent a kötetbeli részvétel Neszta számára és egészen mást Hollónak. Nem egyszerű, de megpróbálkozom egy nagyon rövid tartalomleírással azért.
Tehát a kötet elején Damiennel indítunk, aki aggódik a párja és egyben élete szerelme, Neszta miatt, mert a lány eltűnt. Megtalálásához elég sok követ megmozgat, közben az olvasók előtt hamarabb tárul fel mi történt szerencsétlen lánnyal és már csak az a kérdés marad: sikerül-e változtatni ezen a helyzeten és mi lesz kettejükkel?

Amikor először belepillantottam a Rekviembe, nagyon megörültem a kiadás gyönyörűségének, mert nem mindig látok ilyen igényességet. Gondolok itt a szerző rajzaira, amelyek a kötet hátuljában kaptak helyet és jó látni, hogy Benina egyre jobb és jobb művész lesz - azért végigkövettem a fb-on az alkotó fejlődését - illetve nagyon tetszettek nekem a különleges fejezetcímek (például a Koromfekete választás), meg úgy az egészre jó ránézni, de a könyv külső igényessége ellenére a problémák már nagyon korán elkezdődtek. Pedig annyira jól indult a regény, mert nagyon szeretem a sötét és idegborzoló prológusokat és ez az egy bizony olyan! Fel is keltette az érdeklődésem azonnal!

Szóval igazából Damien az, aki a problémákat jelenti, mert már az első szereplésével a legelső fejezetben negatív benyomásokat támasztott és alapból is régen találkoztam ilyen erőszakos és hisztis alakkal. Megértem, hogy miért olyan amilyen, de a mostani reakciójából azt tudom kiszűrni, hogy általában is beveri annak a képét, aki Neszta miatt egy kósza és illetlen gondolatot ejt meg és úgy az egész történet alatt egy állandóan ütéskényszeres pszichopata képét ültette el majd táplálta bennem ez a pár oldal és azt hiszem ennek nem így kellett volna lennie. Egyáltalán nem tudtam vele együtt érezni, csak idegenkedni tőle, na meg az öklétől és egyszerűen csak arra tudtam gondolni, hogy milyen egy erőszakos figura...Viszont akad pozitív vonás is benne mert a Zorkához való hozzáállása példaértékű, de sajnos ez sem elég ahhoz, hogy a kialakult negatív képet eltüntesse. Na meg az is baj, hogy a férfi nem okos... hiszen amikor felhívja egy bizonyos alak, nem kérdez rá honnan tudja a számát, nem jut semmilyen következtetésre (pl. a közelben kell legyen hogy szemmel tudja tartani mert a beszélgetésből ez derült ki) és egyszerűen olyan mintha a szerelem bénítaná. Csak az öklét rázza és káromkodik az pedig egy krimi könyvben sosem szerencsés. A férfin kívül egyébként még elég sok olyan vonást találtam amelyek nem igazán tetszettek - pl az ártatlan főszereplő akit mindenki akar, a mindent legyőző szerelem - és ezek már agyonhasználtak és itt is zavaróak. Viszont egyszerűen nem lehet leszólni, nem tudom nem szeretni mert annyira ártatlan és annyira meseszerű a fenti elemekkel vagy éppen a többi - akár fantáziavilágbeli - elemmel esetleg a problémák minőségével, hogy nem lehet rá haragudni.

Az az egy biztos: lassabb történetvezetéshez szoktam, mint amivel Benina itt dolgozott hiszen elég sokszor úgy éreztem, hogy rohanunk, túlságosan hirtelen történnek az események, sietünk egyik helyszínről a másikra és közben alig lehet megismerni a szereplőket, főleg a váltott szemszögek miatt és ezt a könyv rövidsége főleg nem oldja fel. Igazából pont ettől a sietős tempótól érzem azt, hogy szétesik az egész történet. Emellett folyamatos az ébrentartó elemek használata, ami jó ha van, de nem ilyen sokszor, ezt nem igazán szeretem. Például rengeteg az idegesítő elhallgatás, előreutalás és a zavaros vagy megmagyarázatlan be-bedobott mellékinfók - akár az, hogy Hollónak milyen szerepe volt Neszta életének alakulásában - amelyek ugye segítettek az olvasási sebességem szinten tartásában, csak idegesített hogy fogalmam sem volt, hogy miért történik minden.

Sajnos a stílusról sem tudok olyan sok jót írni, túlságosan zavaróak voltak az egyszerű mondatok, hiszen szaggatottá tették az élményt és Damien illetve Holló része tele van káromkodással ez pedig egy idő után idegesítő viszont nagyon tetszettek a szerző hasonlatai. Plusz egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni a nevektől - pl Dejki Honória, Egressy Erneszta. Ezek öhm... nem szokványos hazai nevek és én ezt a történetet végig magyar sztoriként tartottam számon, vagy tévedtem volna?

Ezen az információhiányon alapuló elveszettségen amit olvasáskor éreztem, még a világkidolgozás és a szerintem jó alapötlet sem segít, mert bár tetszik a fantasys lényeg behozatala de nem jut elég idő a kidolgozásra, legalábbis én sokkal több háttérsztorit vártam volna akár Hollóval kapcsolatban, akár másokkal - pl. Hogyan váltak azzá akivé? Előtte emberek voltak vagy nem? Számomra hiányjelek maradtak az olvasás után. Plusz az sem tett jót az élménynek, hogy megint a szerelemre terelődött a hangsúly, de annak viszont örültem, hogy nem alakult ez át egy érzelmi háromszöggé.
Ennek ellenére szerintem a kötet nagy erőssége a kapcsolatokban van - még ha egyszer-kétszer kidolgozatlanok maradnak és nem minden fontos témára jut idő és hely. Neszta a húga (Zorka) iránti szeretete inkább csak felidéződik, mert a jelenben nem ez kerül előtérbe, de ez a kapocs nagyon tetszett és szerintem ezek a regény legjobb jelenetei! Bár nekem Zorka a kedvenc szereplőm, úgyhogy lehet elfogult vagyok. Még Hollónak is nagyon örültem, bár neki nemcsak a szerepe miatt, hanem mert ő vált számomra a legérdekesebb karakterré és sajnálom, hogy nem szerepelt annyit, mint a többiek, mert szívesen olvastam volna még róla ahogy egy másik érdekes személyiségről, Remetéről is.


Lehet, hogy az egész poszt negatív hangvételű, de 6 pontnál kevesebbet nem tudtam adni erre a regényre pont az ártatlansága miatt, na meg azért, mert valahol szerettem olvasni ezt a sztorit és teljesen kikapcsolt.


10 / 6 pont

Amiben a Rekviem a szivárványodért szerintem erős:

 a regény kb 70%-át szerettem olvasni
- fantáziavilág
- mellékszereplők izgalmassága
- jó kezdet
- Zorka

Amiben annyira nem az:

- romantika, szerelem túlsúlya
- Damien
- kevés a kidolgozás
- sietős tempó
- nagyon gyenge krimiszál

Jelölések a 2015. évi végi nagy Blogos évértékelésre:

2015 - legjobb utolsó mondat
2015 - leggyengébb krimi

Itt érhető el a Beleolvasó:



Ha tetszett a bejegyzés, itt tudod megrendelni a Rekviemet:




A könyv a Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából jelent meg 2015-ben a Tükör sorozat első részeként. Töretlenül fogok próbálkozni Benina könyveivel, még nincs semmi veszve! Hiszen a mostaniban szerethető volt Zorka és a hozzá kapcsolódó részek, na meg Holló és Remete úgyszint, illetve a túlvilág is kellően érdekesre sikerült ahhoz, hogy érdekeljen a további történet.

A szerző további művei:




Köszönöm, hogy elolvastad!




Fülszöveg:

Előbb légy halott, hogy aztán élhess!
Neszta életvidám, ambiciózus, szerelmes…
… és halott.
Nem képes alakot ölteni.
Egyetlen ember hallja.
Egyetlen ember látja.
Egyetlen ember érzi, amit ő.

Vőlegénye, a hajdani FBI-nyomozó, mára tanácsadó Damien Corner egy Tükrön keresztül képes kommunikálni a lánnyal, aki először semmire nem emlékszik az életéből. Damien kétségbeesett nyomozásba kezd – segítségére van Neszta húga, az autista Zorka.
A nővérek a közöttük feszülő, erős lelki kapocsnak köszönhetően érzelmi-szimbiózisba kerülnek. Neszta emlékei lassan térnek vissza, pedig sietnie kell, mielőtt az Árvák megkaparintják a lelkét. A Tükörben csak magára számíthat, és Hollóra, a különös, kalapos fickóra.

Damien számára mindenki potenciális gyanúsított, minden árnyékban támadás rejtőzhet, minden eltelt pillanattal közelebb kerül a paranoiához. Míg Neszta önmagának egyre halványuló másaként tengődik a Tükörben.
Neszta és Damien szerelmének hátborzongató története.
A Tükör fordulatos, halálon túli világba kalauzol, és ha elkezded olvasni, többé már nem ereszt.
Szerző: Benina
Sorozatcím (kiadói): Vörös Pöttyös
Cím: Rekviem a szivárványodért
Eredeti cím: -
Eredeti megjelenés: -
Műfaj: romantikus, ifjúsági, paranormális románc, urban fantasy
Fordító: -
Oldalszám: 280 oldal
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2015
Ár: 2.799 Ft


   




Jelölések:

2015 - legjobb utolsó mondat
2015 - leggyengébb krimi

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés